sweetblack musuk2 sayang....

Sila tinggal URL korang kat sini

Wednesday, August 24, 2011

Rancangan....

Salam Ramadhan dah lama tak update nie nak upate pun sebab nak luahkan rasa huhuhuuhu......


merancang atau rancangan........

Ape itu merancang atau rancangan aku sendiri pun la tak berapa tahu sangat....
aku nie jenis memang suke merancang la .. dapat kew tak dapat aku tak kisah...
sebab Mak Abah aku didik dekat aku nie ape saja yang kita nak buat kita perlu rancang baru berjaya...
kat sekolah pun samakan nak buat karangan pun kita kena merancang nak mula dari mana dan buat rangka apa yang kita perlu untuk mula merancang betol tak.. (betol ke tak betol ke nie pendapat aku sendiri)...

Jadi apa salah aku nak merancang benda yang aku inginkan .. bukan aku nak sesuatu datang dengan sekali gus.. sedepap dapat benda to... aku hanya pikirkan jew dapat kew tak dapat salah ke aku nak pikir itu ,bukan salah satu pekara yang kita perlu buat mesti merancang kalau rancangan to tak kena pada tempatnya aku rombak balikkan susah kew... macam korang ada impiankan ada azam tapi korang nak capai matlamat korang to korang merancang tak????, macam to jugak aku kan merancang jugak kalau tak dapat kita buat racangan lain... rancang dan terus merancang salah kew???..... mungkin aku nie terlalu banyak rancangan untuk diri aku sehingga membuatkan orang lain terasa tempiasnya tapi memang aku suka menempiaskan dekat orang lain tapi bukan untuk kepentingan aku jew tapi untuk kepentingan orang jugakan...

Mungkin aku terlalu melampau dalam pekara yang aku nak buat sehingga menyusahkan dan menjadi beban kepada orang lain.... ( Tak tahu la aku buat ni untuk sapa rancangan itu sebenarnya kalu aku boleh stopkan otak aku nie dari pikirkan benda nie dah lama aku buat dah masalahnya tak boleh.... ape aku boleh buat )  :( ...





Psst : tak tahu nak cakap macam mana......
        (Sakit hati nie bila disalah ertikan hakhakhak giler skema ayat.....)

5 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

3 minggu tak update pegi honey moon ke?. perancangan apa tu. cuba cerita skit.

matahati-aishahazhar said...

berbelit2 nak faham.. rancangan apa ni..

kompom tau balik kampung sabtu ni.. tu salah satu rancangan jugak..

Eye_nee said...

Rancang merancang mmg bagus...cuma jgn terlampau mengharapakn perancangan itu sukses..takut nnt kecewa...

nORmAL said...

Kak Ina :heheh melancong ke tempat ketandusan akal hahaha...

Kak Esah: saje nak belit2kan kang straight menagis pulak orang bace..

Kak Eye-Nee : Mekasih nasihat kak eye-nee..

damha said...

tanpa merancang adalah merancang utk gagal....kejayaan akan diperolehi jika ade satu perancangan yg baik...merancanglah demi utk masa depan...