sweetblack musuk2 sayang....

Sila tinggal URL korang kat sini

Friday, March 4, 2011

KFC sekarang dengan KFC dulu-dulu....

Assalamualaikum dan salam sejahtera......

mesti tertanya-tanya kan kenapa tajuk mcm tu?
huhu...dulu mase aku kecik2..selalu rasa nk mkn KFC taw...
family kitorag dulu agak susah la jgk..kalau mintak abah susah la nak rasa makan KFC huhuhu, dulu KFC nie makanan paling sedap dan mahal la sampai sekarang pon sodap tapi tak la mahal sangat macam dulu2,Yea la kan dulu duit seringgit nilainya besar,Seringgit macam sepuloh ringgit boleh beli macam-macam keropok hehehhe... Masa darjah aku satu sampai darjah enam duit belanje pon 50sen jew.. Mana taknya dulu air sirap 10sen dah dapat,Sekarang air sirap tak ada seringgit korang jangan harap la korang minum...Kalau miunum jugak silap-silap korang kena basuh pinggan kat dapur huhhuhuhu...

Aku nie walaupon anak bongsu patutnya boleh manje-manje tapi aku tak terdimanjekan oleh mak abah aku...tapi aku memang kira manje dengan abah mak aku tapi tak manje sangat la sampai macam anak raja kerja takyah buat aku dulu suma kerje umah kene buat termasok tolong diorang cari sayur kalau tak buat mau menanah telinga aku nie kena bebel dengan mak aku ... tapi kalau korang nak tahu aku memang suka kene bebel dengan mak aku sebab kalau dia membebel waktu pagi seumpama jam loceng untuk aku ... yerla aku bukan anak orang kaya mampu beli jam loceng hehhehe...(rindu nak dengar mak membebel nie hehe) 

berbalik kisah KCF dulu-dulu masa aku nak makan KCF kene tunggu hari raya sebab ape tunggu hari raya sebab masa itu suma adik beradik berkumpul dan diorang pon tong2 kumpul duit beli KFC makan beramai-ramai atau pon bila abang-abang dan akak-akak aku gaji dan baik hati atau terlebih dapat gaji kot baru la aku merasa nak makan KFC itu pun kadang-kadang jew dapat makan kadang-kadang tu setahun sekali baru dapat makan korang bayangkan dulu dengan sekarang...tapi kalau sekarang sebulan sekali dah boleh makan KFC ada ketikanya seminggu tu dua kali pon ada makan KFC bezanya KFC dulu dan sekarang... membezakan kesenangan sekarang dan kesusahan dulu-dulu huhuuhu....

lagi satu abah aku pon bukan tahu sangat pasal KFC nie lagi pon nak pergi beli pon tak tahu.. hehhe sekarang tak payah tunggu abah aku hehhe nak makan jew aku pergi sendiri dan dah ada duit sendiri walaupun tak banyak lepas la nak makan KFC sesorang heheh (mak abah aku tak makan KFC kalu makan to kerana terpaksa so lebih baik bawak mereka makan restorant tomyam jew) ....


motif aku cerita nie sebab terkenang keadaan masa dulu-dulukan betapa susahnya nak cari duit sekarang pun susah jugak tapi tak sesusah Abah dan mak aku dalam nak membesarkan aku kan diorang lagi susah nak cari duit suma kerja punca diorang nak dapatkan duit semua kerja berat macam aku nie just duduk depan komputer tekan je key board cukup bulan dapat gaji... macam dorang nak kene bercucuk tanam tengah panas dah bertahun baru dapat hasil itu pon sikit macam tanam kelapa sawit huhu lama jugak nak tunggu hasil betol tak?... 

dengan ini sebab KFC aku nak ucapkan terima kasih kat mak abah aku yang banyak susahkan diri menjaga aku selama ini... sehingga sakit-sakit badan kaki deman-deman membesarkan aku dan adik beradik aku yang lain... jasa diorang tak ada tandingannya dengan sesiapa pun tiada siapa pun dapat mengantikan diorang huhuhu... Tanpa mereka akau tidak mungkin dapat makan KFC sekarang ini... Terima Kasih Mak Abah... I Love MAK dan ABAH ... 


senyum kucing : tanpa mereka siapa lah aku(ABAH dan MAK) +  KFC)
Motif aku tengah rindu dengan mak Abah huhuu.......

5 comments:

damha said...

terkenang kisah yg lalu semasa kita kecil berada dalam keluarga yg serba serbi kekurangan membuatkan kita terharu diatas pengorbanan ibuayah membesarkan kita...jasa mereka kan kita kenang selagi hayat dikandung badan...

nORmAL said...

damha : heheh betol to sungguh seronk bila terkenang masa keadaan dulu....

rATu kEBaYA said...

n3 ni.. aku takderlah nak ter HUHUHU... hehehehe.. hahahaha... senang aku baca.. macam baca cerpen pulak...

nORmAL said...

kak esah : ye la dah ko kmplen aku malas la nak gaduh dengan ko kan so aku baik sikit aku pon penat nak huhuhu hahahah hehehhe walaupon dalam hati ada jugak hahahahah...

mohamad syafiq said...

Hi slm perkenalan! Syafiq disini.sy baca blog ni sambil tgh mkn kfc.teringat susah dulu2 nk dpt mkn kfc.tibe2 terasa nk search kfc dulu2 dan skrg n there your blog on the top huhu.i like ur writing very much