sweetblack musuk2 sayang....

Sila tinggal URL korang kat sini

Monday, June 6, 2011

Balik Kampung Rindu Dengan MAk Dan Abah..

Assalamualaikum....




Syok cuti 2 hari ini balik kampung spend time dengan abah dan emak....


macam-macam cerita kami bercerita ada kelakar, ada tentang kehidupan dan ape yang penting abah kesayang hamba mesti memberikan tazkirah sedikit untuk anaknya ini.... biasa la to kan ,


 Saya sebagai anak hanya mendengar nasihat dan ambil ia sebagai panduan hidup.... orang tua lebih lama makan garam bak kata perpatah la dan sememangnya mereka lebih tahu dari kita..


(Bukan garam penyebab darah tinggi tau hehe).....


bila tentang cerita kelakar lak... macam tak percaya abah saya to kelakar jugak orangnya .. mungkin sebab 


masa dulu-dulu abah saya to orangnya serius jew... mungkin nak mengajar anak dia supaya menjadi orangkan so dia selalu serius susah nak tengok dia senyum tapi bila saya dah besar abah saya to murah dengan senyuman... bila beliau senyum comel jew heheh.. biasa la orang tua bila tak ada gigi bila senyum comel tau macam baby heheh itu pada pandangan saya biasa la Abah dan mak saya sentiasa comel kan kan kan hehhe.. love them so much.....


Ibu bapa mana la yang nak biarkan anak dia menjadi haru biru betol tak.... bila saya dah besar saya pandang.wajah mereka terharu jew rasa hati ini ... ialah mungkin saya tak dapat berikan yang terbaik buat mereka...saya bukan berkerja bagus, atau besar.. duit banyak yang boleh berikan mereka kemewahan dan boleh .........


hantar merika pergi melancong atau pun hantar mereka ke haji... sedangkan Pergi haji pun Ibu Bapa saya mengunakan duit hasil titik peluh mereka sendiri......namum walaupun saya tak mampu buat begitu tetapi mereka masih lagi mampu tersenyum pada saya ... masih mampu bangga pada saya dan mereka tak pernah


harapkan apa-apa pun dari saya , begitu hebatnya merekakan... malah ketika saya dalam keadaan susah pun mereka masih lagi membantu saya dan anak mereka yang lain... Hebatkan walaupun pun sudah tua dan uzur demi anak mereka , mereka dengan sendirinya menjadi kuat dan hebat.... sungguh tak ternilai jasa mereka....


Tiada apa yang dapat membalas jasa mereka... Bak Kata Emak saya .... emak hanya perlukan kasih Sayang anak-anaknya... balik menjeguk mereka walaupun tidak boleh setiap hari... tak boleh sekerap mungkin...


tapi cukup la sebulan sekali.. tapi kalau setiap minggu pun boleh hehhe.. itu la mak saya.. malahan sekiranya kita telephone mereka bertanya khabar itu pun sudah cukup... kerana mak kata dia paham anak-anaknya perlu berkerja  untuk menyara hidup keluarga anaknya itu... Itu la Ibu bapa saya bukan kemewahan yang mereka minta... andai ada kemewahan itu,ia umpama bonus untuk mereka..... seperti ibu bapa yang lain juga didunia ini mereka hanya mahukan kasih sayang anaknya sahaja tiada lebih dari itu....








MAK , ABAH terima kasih mendidik anak mu ini sebaik mungkin.... anak mu ini juga minta maaf kerana tidak mampu memberikan kemewahan walaupun mak dan abah tidak meminta... hanya kasih sayang yang emak abah serapkan dalam diri ini akan saya balas juga dengan kasih sayang.... Terima kasih juga sudi lahirkan saya ke dunia ini dan mengenalkan saya tentang dunia ini...Tanpa Kamu saya tidak mungkin dapat bernafas, dan melihat warna-warna di bumi Allah swt ini.....Jasa mu tidak ternilai saya sangat-sangat sayangkan kamu ...







Abah dan Emak SweetBlack dan Ratu Kebaya ...







SweetBlack dan Emak yang tercinta ..



Sweetblack dan abah yang tersayang...










P/S : huhu sedih aku buat entry ini.....rindu dengan mereka walaupun baru balik dari 
         kampung semalam...... 

8 comments:

rATu kEBaYA said...

aku pun rindu jugak.. rasa tak cukup je walau dah jumpa sekejap.. jom balik minggu ni

nORmAL said...

jom jom balik on jerk hahahha...

Eye_nee said...

Parents mana yg tak sayangkan anak Sweetblack....beruntung kamu dan kebaya masih punya kedua-duanya..akk ni Ayah dah lama tak der...hepikan mereka selagi kita termampu...

nORmAL said...

Kak Eye-Nee: insyaallah kak itu sahaja yang mampu untuk saya buat selagi mereka masih hidup ... terima kasih kak.. akak pun bersabar la k.. kita doa agar meraka dicucuri rahmat..

damha said...

terharunya saya bila membaca entry nor ni...inilah dia nilai2 pengorbanan yg ditunjukan oleh ibubapa kita dalam mendidik...mengajar n mengasuh kita supaya menjadi org yg berguna pada bangsa ugama n negara....

LaDy DrEaM's... said...

Aku pun rindu juga pada andong & atan... aku nak join jugak ler balik kg kalau cd tak kerja yer...

Apa2 hallo2 ler yer...

nORmAL said...

Damha ; huhu terima kasih.. besar pergorbanan ibu bapa saya.. tak terbalas saya rasanya...

nORmAL said...

Ain : hang nak balik gak kew jom minggu ini .. mai mai balik kampung ...