sweetblack musuk2 sayang....

Sila tinggal URL korang kat sini

Wednesday, May 4, 2011


Assalamualaikum...




thank kepada special follower (En.Damha) sebab berikan saya puisi ini,...
dan hari ini saya publishkan puisi ini sebab saya dah janjikan en.damha..
kepada rakan -rakan sekalian sila la bace puisi ini hehhe.. mekasih...






Hidup seorang insan...





Kehidupan insan banyak dugaan...
Yang mesti ditempuhi...
Untuk mengecapi kejayaan...
Segala suka duka...
Menjadi panduan...
Sebagai pedoman masa mendatang...
Pengalaman mengajar kita...
Tentang erti sebuah penghidupan....
Yang tak seindah yang kita impikan...
Moga2 hidup kita...
Didunia yg fana ini...
Akan dilimpahi dengan keberkatan...
Dan penuh dengan keredhaan Ilahi.....




P/S : TERIMA KASIH DAMHA... 

9 comments:

rATu kEBaYA said...

puisi untuk aku takder ke?

nORmAL said...

Akak : hahah nanti aku suh damha buat kan.. en.damha sila buat puisi untuk kakak saya ie tau.. hahha

damha said...

akak pun nk juga ke...he333..tq ye kerna siarkan puisi yg x seindah mana pun ....he333

nORmAL said...

damha : sesama heheh a'ah akak saya pon nak jugak buatkan untuk dia sekali sempena hari ibu heheheh

damha said...

insyallah..akan saya usahakan...bila hari ibu ekkk

nORmAL said...

damha : hari ibu ermmm tak silat 8 or 9 mei.. hehe

damha said...

satu puisi utk rATu kEBaYA....

Ibu Kaulah Segalanya....

Oh Ibu....
Hadirmu penyeri alamku...
Kau yang melahirkanku...
Untuk ku melihat dunia ini...
Betapa besarnya pengorbananmu...
Tanpa mengenal erti kesusahan...
Kau begitu tabah dan sabar...
Dalam mendidik anak2mu...
Segala keperitan hidup...
Kau hadapi tanpa jemu...
Onak-onak duri yang penuh dengan ranjau...
Kau harungi tanpa noktah...
Kekadang menitis airmatamu...
Menghadapi ini semua...
Namun inilah nilai pengorbanan...
Kasih dan sayang tanpa batasan...
Sesungguhnya ibu kaulah segalanya...
Terima kasih ibu...ibu...dan ibu...

he333..nanti nor bg pd blogger ratu kebaya ye....

nadia ar-rumaisha said...

hai normal, lame akak tak jenguk cni.... apapun nice poem...

nORmAL said...

Kak Nadia : hehe terima kasih kak sudi dtg menjeguk.. heheh ni la en.damha yang buat kak nak saya buat hehe boleh tapi tak mungkin saya publishkan kat sini hehe..