sweetblack musuk2 sayang....

Sila tinggal URL korang kat sini

Monday, May 30, 2011

Sedapnya sambal ketam too...Kan Kak Izan....

Assalamualaikum ....




Apa khabar semua ... harap-harap sihat la yea.....


macam mana cuti hujung minggu best tak.. semestinya best dapat bersama keluarga dan orang yang tersayangkan.... ok la malas nak cerita pajangkan kali ini entry aku nak cerita pasal makanan heheh...
disebabkan rabu yang lepas aku telah melihat blog Dapur dan OvenCik Ina Do Do Cheng ... Ku telah bersemangat disampuk perasaan yang amat-amat teringin nak makan ketam ... dan.... apa lagi aku pun buat plan arr untuk mendapatkan ketam bagi memuaskan nafsu makan aku yang memang bersemagat nie hehe...
dan.... akhirnya segala perancangan dan strategi yang aku laksanakan berjalan dengan lancar maka dengan ini korang tengok la hasilnya (mak aii giler skema ayat aku ini) ....










Sekinchan Ikan Bakar .... Ketam ku sudah menunggu.. nyam nyam...





Keadaan di dalam sekinchan ikan bakar.... ruangan agak sesak sedikit...


Number meja yang kami duduki.. sengetkan kepala anda ..
malas nak betolkan hehe..


Hidangan Utama yang aku tunggu-tunggu , aku sorang jew makan sebab 
sedia tidak boleh menjamah makan laut nanti dia kegatalan hakhak..
oleh itu, aku jew la yang balun hahha nyam nyam menyelerakan...



 Ikan pari bakar lebih sedap bila diperah dengan limau tersebut...




 Kerang goreng sambal ini untuk sidia.. dia jew makan aku tak sentuh pun ...
sebab takot nak makan nanti sakit pewot...



Nasi putih , yang ini harus yew rakan-rakan.. tak ada nasi macam mana nak makan dengan berselera..


Air pilihan kami ialah jus epal hijau bersama asam boy dan tembikai susu pilihan sidia...
memang sedap airnya secukup rasa....










Ok, dah habis cerita tentang makan pada hari ini..
terima kasih pada sidia belanja makan.. 
Aku buat entry makan hari dah la pose aku sendiri yang ermmm huhu..





P/S: Kepada rakan-rakan ku sila lak pergi dan kunjungila Sekinchan Ikan bakar....
         di cawangannya di Bukit Tinggi Klang...

5 comments:

matahati-aishahazhar said...

lapar perut aku macam ni...

Cik Ina Do Do Cheng said...

sampai hati ko makan ketam seorang diri ye. sedap tak? ikan pari tu sedanya. dah ratu kebaya puasa hari ni.kha kha

nORmAL said...

Kak Esah : woii sabar arr aku yang buat entry nie pon lagi lapo hakhak... sabar itu separuh dari iman hekhek...

Kak Ina : sya memang sengaja dera kak esah hakhak.. sedap kak ina try la pi mam kat sana nanti...

Dhea Ahmad said...

akak lebih suka udang....kalau ketam, payah nak makan..lagipun serik sebab penah kena sepit ketam...so kalau ada udang, ketam akak tolak tepi..

nORmAL said...

heheh saya pun suka udang jugak kak,... suma saya suka kecuali kerang jew huhu..